torsdag 5 februari 2009


Fredells Byggvaruhus..Kanske Sveriges sämsta?
Måste bara göra ett inägg under denna kategori eftersom att jag blir så JÄVLA förbannad varje gång man kommer till Freddells byggvaruhus för att handla. Till och börja med så har dom anställt autistiska personer som säljare, förstå mej absoulut inte fel nu, jag har ingenting emot förståndshandikappade MEN MAN KAN FÖRHELVETE INTE JOBBA SOM SÄLJARE OM MAN VARKEN KAN PRATA,GÅ ELLER SKRIVA!
Sen har vi ju den otroligt tuffa Danny(med ciggen bakom örat) på byggavdelningen som ser ut som en rökt böckling i ansiktet eftersom att han röker 5 paket cigg om dagen, Danny dödar nästan folk i varuhuset med in vårdslöshet bakom truckratten och flinar gärna lite lätt om man panikar undan när han kommer farandes i 30 blås med 2 ton tryckinpregnerat virke på gafflarna. Lasten ska vara så nära taket som möjligt under transport, då är Danny nöjd.
Nu till kassan, ska det vara så jävla svårt att säga -FAKTURA eller KONTANT?
Istället sitter denna lama jävla idiot bakom kassan och tittar på en som en hungrig hund, lär er svenska förhelvette eller gå på SFI där man faktist får lära sig skriva prata och förstå det svenska språket. Sen måste jag också säga att det finns kassörskor som pratar och e glada... Men snälla det heter FAKTURA och KONTANT, inte FAKKTHORA eller KUNTANT!
(Och det sk Proffscentret ska vi inte prata om!)
Spräng skiten eller bygg iaf inte ut som ni gör, det är mitt tipps.
En ny slogan skulle kanske kunna vara Fredells Sveriges sämsta byggvaruhus!
(Men den sloganen har ju Beijer redan tagit)


13 kommentarer:

  1. Dags att bifoga en bild på hur en mätsedel kan se ut...

    SvaraRadera
  2. Va du med när vi skulle in i guldbutiken i hallunda med samus klocka förut? Det måste du berätta om! hahah

    SvaraRadera
  3. man får bara gå in en och en!

    tror att de bara va jag samu och sepu

    SvaraRadera
  4. Wow. Det här var nog det barnsligaste jag läst på länge. Påhopp på

    1. Utseende
    2. Etnicitet
    3. Problem med uttal

    Och så stavas vissa ord på följande sätt "Tips", "Tryckimpregnerat", "Faktiskt", också. Och tänk, detta klarade jag av att författa ihop trots att jag jobbat i kassan på Fredells OCH är invandrare.

    SvaraRadera
  5. Missade du "Sen måste jag också säga att det finns kassörskor som pratar och e glada..." Delen av texten?
    Jävla påhopp du hade och komma med, känns lite som att du tar åt dig...? Märkligt isf.

    SvaraRadera
  6. Kul för dig att du klarade av att hitta mina stavfel, Grattis!
    Du Maria som så vackert med hjälp av en ordbok skrivit detta inlägg på vår blogg kanske skulle ha varit lite mer uppmärksam i skolan, oavsett vilket land du har studerat i.
    Som jag kommer ihåg så kan man väll inte börja en mening med Och? eller?

    Onödigt av dig att komma hit och märka ord, allt som är skrivet stämmer och det är därför du i det här fallet tar åt dej.
    Att du ens orkar svara på ett konstaterande är ju helt otroligt, detta bevisar bara att du är dum, sen leker du smart också, herregud... Lite pinsammt faktist att du rättar mig och sedan skriver du fel själv.

    Den enda slutsattsen jag kan dra av det här är att du ljuger om att du HAR jobbat på Fredells, du jobbar där fortfarande.

    Lär dig att formulera så kanske det går bättre nästa gång du ska märka stavfel.

    Hoppas vekrligen att du svarar på våra inlägg nu, annars skulle iaf jag bli besviken.


    Tack för tipset!

    SvaraRadera
  7. Fredells är ett företag med mycket inavel.
    Mycket släktskap bland personalen + förhållanden mellan anställda och även mellan avdelningsansvariga. Folk med den "rätta" inställningen håller varandra bakom ryggen.
    Tydligen ska ca 50 personer av ca 230 sägas upp, troligen pga att det inte går så bra längre...

    SvaraRadera
  8. haha fan va bra sagt, hade inte kunnat säga det bättre själv!

    SvaraRadera
  9. Undra vem Klippan är släkt med HAHAHA

    SvaraRadera
  10. Varför tog du bort bilden på dig?? lätt att sitta och vara kaxig bakom skärmen...

    SvaraRadera
  11. Haha säger den som skriver som Anonym

    SvaraRadera
  12. Om man ska börja med att vara lite korrekt eftersom det verkar vara det viktigaste i denna fråga (se bara hur du nonchalerade bort det Maria sa om de olika påhoppen du gjort i inlägget genom att gnälla på olika stavfel) så kan jag meddela att personen som påstås vara autistisk igentligen är dyslektiker vilket förklarar handstilen. Att han skulle prata eller gå konstigt är bara rent skitsnack och jag fattar verkligen inte vad du fått det ifrån. Jag jobbar på Fredells (ja jag vet, jag postar som anonym, men spelar namnet någon roll igentligen?)och jag vet precis vem han är och hur han är som person och säljare vilket betyder att antingen så ljuger du om hans tal- och gångfel eller så hade han just den dagen han träffa dig en jäkla förkylning blandat med en stukning på varje fot. Att han sedan skriver lite annorlunda tycker jag han kompenserar med att vara en jävligt bra och trevlig säljare.
    Att sedan gnälla på hur människor uttalar olika ord är bara idiotsikt, barnsligt, omoget och nästan lite IQ jordfräs varning
    faktist med tanke på att det är precis samma sak som att gnälla på att människor har olika dialekt. Men eftersom det verkar vara din stora hobby här i livet så har du nu möjligheten att leta upp stavfel jag gjort i den här kommentaren och på så sätt undvika att inse att det du skrivit är baserat på överdriva egna uppfattningar blandat med att vara allmänt korkad och oförstående.

    SvaraRadera